gora

Przegląd prasy

 

Testy zderzeniowe 
Scenic II zdobywa 5 gwiazdek Euro NCAP
 

Auto Moto Serwis - 10/2003

Scenie II jest już piątym samochodem Renault, który uzyskał maksymalną notę “5 gwiazdek" w testach zderzeniowych Euro Ncap. Dzięki uzyskaniu oceny 34,12 punktów na 37 możliwych, Scenic II jest dziś określany mianem najbezpieczniejszego samochodu w segmencie kompaktowych vanów. Nowa konstrukcja tego modelu została tak zaprojektowana, aby zapewnić pochłanianie energii zderzenia i zamienić kabinę w swoistą klatkę bezpieczeństwa. Dzięki zastosowaniu nowych gatunków stali i materiałów, Scenic II ma bardzo wysoką zdolność pochłaniania i rozpraszania energii wyzwalanej podczas zderzenia. Przód, tył oraz boczne części konstrukcji stanowią niezwykle skuteczne strefy kontrolowanego zgniotu.
Aby zachować poziom bezpieczeństwa uzyskany w Megane II, z uwzględnieniem różnic masy i konstrukcji, konstrukcja Scenic II została wzmocniona w trzech strategicznych strefach. Zwiększono wymiary górnej części przedniego słupka, aby zapewnić rozłożenie sił wzdłużnych na progi i boki nadwozia. Zastosowano również system zapobiegający skręcaniu słupka w celu ograniczenia ryzyka wyrwania przednich drzwi podczas zderzenia. Wzmocnienie progu zapewnia zaś maksymalne przeniesienie naprężeń pomiędzy kołem a progiem. Zbiornik paliwa został umieszczony w strefie, która jest mniej narażona na odkształcenia, dzięki zwiększeniu wytrzymałości progów i zabezpieczeniu przed zgnieceniem przez elementy znajdujące się pod płytą podłogową. Aby zapewnić bezpieczeństwo użytkowników podczas zderzenia bocznego, Scenic II został wyposażony w sztywny środkowy słupek ulegający kontrolowanemu złamaniu. System ten zabezpiecza użytkowników, dzięki skuteczniejszemu wykorzystaniu elementów stożkowych z tworzywa (nazywanych padding) wbudowanych w płaty drzwi. Do zabezpieczenia boków przyczynia się również dwukrotnie zwiększona grubość środkowego słupka i poprzeczki dachowej. Należy również wspomnieć o wzmocnieniu w środkowej części oraz umieszczonych w drzwiach elementach zapobiegających wgniataniu. Scenic II jest wyposażony w System Renault Protection trzeciej generacji. Obejmuje on poduszki przednie o dwóch poziomach napełnienia oraz pasy z podwójnymi napinaczami. System ten umożliwia dostosowanie działania poszczególnych elementów podnoszących bezpieczeństwo do siły zderzenia. Przednie miejsca są również wyposażone w ograniczniki napięcia do 400 kg oraz ogranicznik napięcia biodrowej części pasa, zmniejszający naprężenie do 600 kg i stanowiący oryginalne rozwiązanie oferowane w modelach Scenic II i Megane II.