gora

Popychacze hydrauliczne

Powrót do Popychacze


Historia

 

Podczas opracowywania nowych silników inżynierowie i technicy stawiani są przed rosnącymi wymaganiami; w szczególności mamy tu na myśli takie wymagania jak:

  • ochrona środowiska
  • hałas
  • pewność w działaniu
  • ekonomika
  • konieczność konserwacji
  • wydajność
     

Wszystkie te wymagania mają wpływ przy projektowaniu sterowania zaworami i elementów sterowania i to niezależnie od typu silnika (silniki OHV czy OHC). Decydującym w każdym przypadku jest zlikwidowanie luzu zaworowego i utrzymanie stabilnych parametrów wydajności silnika przez okres jego użytkowania.
Przede wszystkim uwarunkowane termicznie zmiany wymiarów i zużycie elementów mechanizmu zaworowego powodują niekontrolowane zmiany luzu w mechanicznym sterowaniu zaworami.
Hydrauliczne elementy INA regulujące luz zaworowy, zostały dopasowane do wymagań jakie stawiane są sterowaniu zaworów w nowoczesnych silnikach. Sprawiają one, że silniki są:

  • czystsze

Konstrukcyjnie zoptymalizowane sterowanie silnikiem, a co za tym idzie - parametry gazów wydechowych, pozostają podczas całego okresu użytkowania i we wszystkich stanach pracy silnika prawie niezmienne.

  • ciche

Poziom hałasu silnika zostaje obniżony, ponieważ powodujący hałas luz zaworowy zostaje zlikwidowany.

  • długowieczne

Zmniejsza się zużycie, ponieważ pomiędzy wszystkimi elementami mechanizmu zaworowego panuje połączenie siłowe, dzięki czemu prędkość uderzenia zaworów pozostaje stale niska.

  • ekonomiczne

Brak konieczności regulacji luzu zaworowego przy pierwszym montażu.

  • bezobsługowe

Brak konieczności regulacji luzu zaworowego podczas całego okresu eksploatacji silnika

  • odporne na wysokie obroty

Dzięki specyficznej lekkiej konstrukcji INA, możliwą staje się długotrwała praca silnika na wysokich obrotach.

Historyczny rozwój hydraulicznych elementów wyrównujących miał swój początek w USA w roku 1920 kiedy to powstała idea i zgłoszone zostały pierwsze patenty. Od 1960 roku ok. 90% wszystkich amerykańskich samochodów osobowych było już seryjnie wyposażanych w hydrauliczne elementy wyrównujące luz zaworów. Pierwszy seryjny montaż w Niemczech miał miejsce w 1971 roku.
W1987 roku większość uznanych niemieckich, angielskich, szwedzkich, hiszpańskich i japońskich samochodów była wyposażana w hydrauliczne elementy wyrównujące luz zaworów. Ich udział stale rośnie i od 1989 roku również marki francuskie i włoskie dysponują tą zaawansowaną technologią.