gora | ||
Popychacze hydrauliczne |
||
Historia
Podczas opracowywania nowych silników inżynierowie i technicy stawiani są przed rosnącymi wymaganiami; w szczególności mamy tu na myśli takie wymagania jak:
Wszystkie te wymagania mają wpływ przy projektowaniu
sterowania zaworami i elementów sterowania i to niezależnie od typu
silnika (silniki OHV czy OHC). Decydującym w każdym przypadku jest
zlikwidowanie luzu zaworowego i utrzymanie stabilnych parametrów
wydajności silnika przez okres jego użytkowania.
Konstrukcyjnie zoptymalizowane sterowanie silnikiem, a co za tym idzie - parametry gazów wydechowych, pozostają podczas całego okresu użytkowania i we wszystkich stanach pracy silnika prawie niezmienne.
Poziom hałasu silnika zostaje obniżony, ponieważ powodujący hałas luz zaworowy zostaje zlikwidowany.
Zmniejsza się zużycie, ponieważ pomiędzy wszystkimi elementami mechanizmu zaworowego panuje połączenie siłowe, dzięki czemu prędkość uderzenia zaworów pozostaje stale niska.
Brak konieczności regulacji luzu zaworowego przy pierwszym montażu.
Brak konieczności regulacji luzu zaworowego podczas całego okresu eksploatacji silnika
Dzięki specyficznej lekkiej konstrukcji INA, możliwą staje się długotrwała praca silnika na wysokich obrotach. Historyczny rozwój hydraulicznych elementów
wyrównujących miał swój początek w USA w roku 1920 kiedy to powstała idea
i zgłoszone zostały pierwsze patenty. Od 1960 roku ok. 90% wszystkich
amerykańskich samochodów osobowych było już seryjnie wyposażanych w
hydrauliczne elementy wyrównujące luz zaworów. Pierwszy seryjny montaż w
Niemczech miał miejsce w 1971 roku. |