gora

Popychacze hydrauliczne

Powrót do Popychacze


Popychacz pilotujący z dźwigienką

 

Faza ściskania (skok krzywki) (rys. 4)

  • popychacz hydrauliczny zostaje obciążony siłą sprężyny zaworu i siłami masowymi,
  • zmniejszony zostaje odstęp pomiędzy tłoczkiem i cylinderkiem w wyniku czego następuje wyciśnięcie niewielkich ilości oleju z komory podwyższonego ciśnienia poprzez szczelinę przeciekową (1) i otwór wprowadzający olej do zbiorniczka (2),
  • pod koniec fazy ściskania powstaje nieznaczny luz na zaworze,
  • drobne ilości mieszanki oleju i powietrza zostają wyciśnięte przez otwór odpowietrzający i szczelinę przeciekową (3).
     
    rys. 4 - faza ściskania

    1 Olej pod ciśnieniem silnikowym
    2 Olej pod wysokim ciśnieniem
    3 Nakładka podtrzymująca
    4 Tłoczek
    5 Cylinderek

    6 Kulka
    7 Klapka zatrzymująca
    8 Sprężynka zaworu przeciwzwrotnego
    9 Sprężyna powrotna

Faza wyrównania

(obrys kołowy krzywki) (rys. 5)

  • sprężyna wyrównująca rozpiera tłoczek i cylinderek do momentu, aż nastąpi wyrównanie luzu zaworu,
  • dzięki różnicy ciśnień pomiędzy komorą podwyższonego ciśnienia a zbiorniczkiem oleju następuje otwarcie zaworu kulowego, w wyniku czego olej przepływa ze zbiorniczka do komory podwyższonego ciśnienia (4),
  • następuje zamknięcie kulowego zaworka zwrotnego, przywrócona zostaje prawidłowa praca zaworów (pozbawiona luzów).
     
    rys. 5 - faza wyrównania

    1  Krzywka wałka rozrządu
    2  Dźwigienka zaworów
    3  Trzpień popychacza zaworu
    4  Zbiorniczek oleju
    Otwór odpowietrzający

    6  Kanaliki olejowe
    7  Otwór wprowadzający olej
    Kanalik zbierający nadmiar oleju
    9  Szczelina przeciekowa
    10  Komora podwyższonego ciśnienia