Faza ściskania (skok krzywki) (rys. 6)
- popychacz hydrauliczny zostaje obciążony siłą sprężyny zaworu i
siłami masowymi,
- zmniejszony zostaje odstęp pomiędzy tłoczkiem i cylinderkiem w
wyniku czego następuje wyciśnięcie niewielkich ilości oleju z komory
podwyższonego ciśnienia poprzez szczelinę przeciekową (1) i otwór
prowadzący olej do zbiorniczka (2).
- pod koniec fazy ściskania powstaje nieznaczny luz na zaworze,
- drobne ilości mieszanki oleju i powietrza zostaną wyciśnięte przez
otwór odpowietrzający i szczelinę przeciekową (3).
 |
rys. 6 - faza
ściskania |
1 Podkładka "czołowa"
2
Tłoczek
3 Nakładka podtrzymująca
4 Cylinderek
5 Kulka zaworu
6 Klapka zatrzymująca |
7 Sprężyna zaworu zwrotnego
8 Sprężyna powrotna
9 "Koszyczek" podtrzymujący
10
Stopka prowadząca
11
Olej pod ciśnieniem silnikowym
12 Olej o podwyższonym ciśnieniu |
Faza wyrównania (obrys kołowy krzywki) (rys. 7)
- sprężyna wyrównująca rozpiera (tłoczek i cylinderek do momentu, aż
nastąpi wyrównanie luzu zaworu,
- następuje otwarcie zaworu kulowego dzięki powstaniu różnicy ciśnień
pomiędzy komorą podwyższonego ciśnienia a przestrzenią zbierającą, w
wyniku czego olej przepływa ze zbiorniczka oleju do komory podwyższonego
ciśnienia®,
- następuje zamknięcie kulowego zaworu zwrotnego, przywrócona zostaje
prawidłowa praca zaworów (pozbawiona luzów).
 |
rys. 7 - faza
wyrównania |
1 Nadmiar oleju
2 Szczelina prowadząca
3 Zbiorniczek oleju
4 Kanalik zbierający przeciek olejowy |
5 Szczelina przeciekowa
6 Komora podwyższonego ciśnienia
7 Kanalik
8 Rolka dźwigienki |
|