gora | ||
Ciężarówki (nie tylko) amerykańskie |
||
Tak wygląda
największa
ciężarówka świata (pośrodku), której na pewno nie spotkamy na żadnej szosie ani
autostradzie. Mining Track, czyli ciężarówka kopalniana wozi pokłady ziemi
w kopalni węgla w stanie Wyoming w USA. Sama waży 500 ton i ma ładowność
330 ton. Napędza ją silnik o mocy 3000 KM. To monstrum skonstruowała
amerykańska firma Euclid. Silnik, osprzęt elektryczny i układ sterowania
są dziełem niemieckiej firmy Siemens. |
Określenia konfiguracji układów napędowych użyte w opisie modeli |
|
1 ![]() |
|
INFORMACJA PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Mack Trucks, (dawniej) przedsiębiorstwo koncernu International Motor Truck Corporation, Allentown (Pensylwania), USA Model: L Konfiguracja: 4x2, 6x6 (LFSW), ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Mack Thermodyne EN 510 - o mocy 160KM(118kW) Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa lubMackDuplex(10-biegowa) Resorowanie: resory piórowe Silentbloc Hamulce: bębnowe, hydrauliczne lub pneumatyczne Ciężar całkowity: ponad 151 (w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 45 t Rok produkcji:1950 ![]() |
2![]() |
|
INFORMACJA PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Western Star Trucks Inc., Kenlowna (Kolumbia Brytyjska), Kanada Model: 4964 EX Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpillar 3406E o wtrysku elektronicznym i mocy 455 KM (335kW) przy 1800 obr/min. Skrzynia biegów: manualna Fuller RT-13609A (od 5 do 10 biegów) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, podłużnice i poprzeczki stalowe, poprzeczki o profilu rurowym Hamulce: bębnowe plus zintegrowany retarder Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 70 ton Rok produkcji:1998 ![]() |
3![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Freightliner Trucks, przedsiębiorstwo koncernu Daimler-Chrysler, Portland (Oregon) USA Model: Century Class C112/C120 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Detroit Diesel / Daimler-Benz, 6-cylindrowy z turbosprężarką, 12000 ccm, moc 365 KM (268kW) przy 2000 obr/min Skrzynia biegów: manualna Rockwell RM 10-145A (10 biegowa) Resorowanie: z przodu resory piórowe, z tyłu resorowanie pneumatyczne Rama: kratownica, podłużnice ze stali manganowej, poprzeczki łączone na śrubach Hamulce: bębnowe Rockwell, ABS Rockwell-Wabco Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 60 ton Rok produkcji:1986 ![]() |
4![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Freightliner Trucks, przedsiębiorstwo koncernu Daimler-Chrysler, Cleveland (Ohio) USA Model: FLD 120 Clasic XL Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpilar, Cummins, Detroit Diesel, moc 460 KM (338 kW) Skrzynia biegów: manualna Rockwell RM 10-145A (10 biegowa) Resorowanie: resory piórowe z amortyzacją hydrauliczną, z tyłu na życzenie resorowanie pneumatyczne Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki stalowe lub aluminiowe Hamulce: bębnowe Rockwell, ABS Rockwell-Wabco Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 60 ton Rok produkcji:1985 ![]() |
5![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Freightliner Trucks, przedsiębiorstwo koncernu Daimler-Chrysler, Cleveland (Ohio) USA Model: FLD 120 Clasic XL Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpilar, Cummins, Detroit Diesel albo Daimler-Benz, moc 210 do 525 KM Skrzynia biegów: manualna Rockwell RM 10-145A (10 biegowa) Resorowanie: resory piórowe z amortyzacją hydrauliczną, z tyłu na życzenie resorowanie pneumatyczne Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki stalowe lub aluminiowe Hamulce: bębnowe Rockwell, ABS Rockwell-Wabco Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 60 ton Rok produkcji:1984 ![]() |
6![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: White-Freightliner Trucks, dawniej przedsiębiorstwo koncernu White Motor Corporation, Cleveland (Ohio) USA Model: WF 8164 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpilar, Cummins, Detroit Diesel moc 274 do 400 KM (202 do 294 kW) Skrzynia biegów: manualna lub automatyczna Allison, Fuller albo Spicer (do 5 do 15 biegów) Resorowanie: resory piórowe z amortyzacją hydrauliczną Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki stalowe lub aluminiowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 63 ton Rok produkcji:1970 ![]() |
7![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Ford Motor Company, przedsiębiorstwo koncernu General Motors, Louisville (Kentucky), USA Model: CL 9000 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem pod kabiną Silnik: Cummins moc 600 KM (441 kW) Skrzynia biegów: manualna Fuller albo Spicer (w 9 wersjach do 13 biegów) Resorowanie: resory piórowe, resorowanie kabiny pneumatyczne Rama: kratownica, podłużnice stalowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 62 ton Rok produkcji: 1978 ![]() |
8![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Ford Motor Company, przedsiębiorstwo koncernu General Motors, Louisville (Kentucky), USA Model: A/AT 9522 Aeromax Konfiguracja: 4x2 (A), 6x4 (AT) ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpillar C-10 moc 305 KM (279 kW), Cummins M 11 Plus, M 11 ESP Plus moc od 280 do 400 KM (206 do 294 kW), albo Detroit Diesel moc do 500 KM (368 kW) Skrzynia biegów: manualna Eaton (10 biegów) Resorowanie: resory piórowe, na życzenie resory paraboliczne Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe Hamulce: bębnowe, seryjny ABS Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 56,6 ton Rok produkcji: 1998 ![]() |
9![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Autocar Company, dawniej przedsiębiorstwo koncernu White, Ogden (Utah), USA Model: AT 64 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpilar 6 cylindrowy moc 325 KM (239 kW) lub V8 3408 moc 450 KM (331kW) Skrzynia biegów: manualna Fuller 6F 1R (13 biegów) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, podłużnice stalowe lub aluminiowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 60 ton Rok produkcji: 1980 ![]() |
10![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Autocar Company, dawniej Ardmore (Pensylwania), USA Model: 2 Tons w wersjach F, G, K, L i M Konfiguracja: 4x2, ciągnik z silnikiem pod kabiną Silnik: Autocar, 2- lub 4 cylindrowy, rzędowy moc 20, 25,6 lub 28,9 KM (14,7, 18,8, lub 21,3 kW) Skrzynia biegów: manualna Autocar (3 biegi) Resorowanie: resory piórowe Rama: brak danych Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: do 2 ton Udźwig całkowity: Rok produkcji: 1926 ![]() |
11![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Marmon Motor Company, przedsiębiorstwo koncernu Interstate Corporation, Garland (Texas), USA Model: 54 F Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Cummins Formula moc 300 KM (221 kW) Skrzynia biegów: manualna Spicer 1372-A7F Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 80 ton Rok produkcji: 1980 ![]() |
12![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Seagrave Company, Columbus (Ohio), USA Model: 1958 Konfiguracja: 4x2, pojazd pożarniczy Silnik: Pierce-Arrow V12 moc 300 KM (221 kW) Skrzynia biegów: manualna nisynchronizowana Resorowanie: resory piórowe, Rama: z pompą i zbiornikiem na wodę Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: od 5 do 8 ton Wydajność pompy: 3700 ltr./min Rok produkcji: 1958 ![]() |
13![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: American LafranceFire Engine Company, dawniej Elmira (New York), USA Model: 800 Konfiguracja: 4x2, pojazd pożarniczy Silnik: American Lafrance V12 lub V8 moc od 175 do 305 KM (129 - 224 kW) Skrzynia biegów: manualna (4 biegi) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica niskopodwoziowa Hamulce: bębnowe Wydajność pompy: ok. 1300 ltr./min Rok produkcji: 1958
|
14![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA
|
DANE
TECHNICZNE Producent: Volvo Truck Corporation, Göteborg, Szwecja Model: FL 7 Konfiguracja: 4x2, pojazd pożarniczy Silnik: Volvo D7A, 6 cylindrowy, rzędowy, o wtrysku bezpośrednim, z turbosprężarką moc 285 KM (210 kW) Skrzynia biegów: manualna Volvo SR 1400 (12 biegów) Resorowanie: półeliptyczne resory piórowe Rama: kratownica, podłużnice stalowe o przekroju ceowym Hamulce: bębnowe, dwuzakresowe Ciężar całkowity: do 22 ton Rok produkcji: 1990
|
15![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Mercedes-Benz, przedsiębiorstwo koncernu Daimler-Chrysler, Stuttgart, Niemcy Model: Actros 1857 LS Konfiguracja: 4x2, ciągnik z silnikiem pod kabiną Silnik: Mercedes-Benz V8 OM 502 LA moc 571 KM (420 kW) przy 1800 obr./min. Skrzynia biegów: Mercedes-Benz G 260 (16 biegów) Resorowanie: z przodu resory paraboliczne, amortyzatory i drążek skrętny, z tyłu resorowanie pneumatyczne "telligent", z amortyzatorami i drążkiem skrętnym Rama: kratownica stalowa, łączona śrubami i nitowana, poprzeczki z blachy stalowej Hamulce: pneumatyczne, typu "euro", w systemie "telligent" Ciężar całkowity: do 18 ton Udźwig całkowity: do 40 ton Rok produkcji: 1997 ![]() |
16![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Renault V. I., La Part-Dieu (69), Francja Model: Kerax Konfiguracja: 4x2, 4x4, 6x4, 6x6 lub 8x4 ciągnik z silnikiem pod kabiną Silnik: Renault MIDR 06.20.45 Euro lub MIDR 06.23.56 Euro 2 moc od 260 do 385 KM (191 -283 kW) moment obrotowy 1750 Nm Skrzynia biegów: manualna Eaton (9 biegów), ZF9S (9 biegów) lub Renault B9, B18, Z Resorowanie: z przodu 3 resory paraboliczne lub 8 półeliptycznych, z tyłu resory paraboliczne 3/4 lub półeliptyczne 7/9/11 Rama: kratownica modułowa, podłużnice o profilu stałym, poprzeczki śrubowane, niekiedy wzmacniane Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: do 40 ton Rok produkcji: 1997 ![]() |
17![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Renault V. I., La Part-Dieu (69), Francja Model: VE 20 (prototyp) Konfiguracja: 6x2, ciągnik z silnikiem pod kabiną Silnik: Renault MIHR 06.20.45. B/42 moc 450 KM (331 kW) Skrzynia biegów: hydrauliczna, przełączalna (podwójne "H"), 11 biegów Resorowanie: z przodu Mc Pherson, z tyłu resorowanie pneumatyczne Rama: kratownica aluminiowa Hamulce: tarczowe, ABS Ciężar całkowity: do 26 ton Udźwig całkowity: do 44 ton Rok produkcji: 1995 |
18![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Kenworth Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: W 900 Konfiguracja: 4x2, ale najczęściej 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpillar 3406E moc 600 KM (441 kW) przy 2100 obr./min. Skrzynia biegów: manualna / automatyczna Allison (6 biegów), Fuller (od 5 do 15 biegów) albo Spicer (od 5 do 12 biegów) Resorowanie: resory piórowe, na życzenie resorowanie pneumatyczne Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki stalowe lub aluminiowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Rok produkcji: 1975 ![]() |
19![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Kenworth Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: W 900 Konfiguracja: 4x2, ale najczęściej 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Detroit Diesel moc 240 do 445 KM (177-327 kW) Cummins moc od 244 do600 KM (179 - 441 kW) Caterpillar moc od 245 do 500 KM (180-368 kW) Skrzynia biegów: manualno-automatyczna Allison (6 biegów), Fuller (od 5 do 15 biegów) albo Spicer (od 5 do 12 biegów) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki stalowe lub aluminiowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 77 ton Rok produkcji: 1973 ![]() |
20![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Kenworth Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: T 800 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Diesel Cummins lub Detroit moc do 550 KM (405 kW) lub Caterpillar C12 moc 380 KM (279 kW) Skrzynia biegów: manualna Fuller (10 biegów) Resorowanie: resory piórowe lub resorowanie pneumatyczne Airglide 200 Rama: kratownica, dwie podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Rok produkcji: 1986 ![]() |
21![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Kenworth Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: T 600 A Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Diesel Cummins 6-cylindrowy LT 10 moc 270 KM (199 kW) lub Caterpillar moc od 285 do 400 KM (210-294 kW) Skrzynia biegów: manualna Fuller albo Spicer (15 albo 16 biegów) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, dwie podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 70 ton Rok produkcji: 1985 ![]() |
22![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Kenworth Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: K 100 E Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem pod kabiną Silnik: Detroit Diesel moc od 240 do 445 KM (177-327 kW) lub Cummins moc od 244 do 600 KM (179-441 kW) lub Caterpillar moc od 245 do 445 KM (180-327 kW) Skrzynia biegów: manualna / automatyczna Allison, Fuller albo Spicer (od 5 do 15 biegów) Resorowanie: resory piórowe z amortyzatorami hydraulicznymi Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki stalowe lub aluminiowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 77 ton Rok produkcji: 1990 ![]() |
23![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Kenworth Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: K 100 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem pod kabiną Silnik: Detroit Diesel moc od 240 do 445 KM (177-327 kW) lub Cummins moc od 244 do 600 KM (179-441 kW) lub Caterpillar moc od 245 do 445 KM (180-327 kW) Skrzynia biegów: manualna / automatyczna Allison, Fuller albo Spicer (od 5 do 15 biegów) Resorowanie: resory piórowe z amortyzatorami hydraulicznymi Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki stalowe lub aluminiowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 77 ton Rok produkcji: 1980 |
24![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Kenworth Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: W 900 B Konfiguracja: 6x4, Klasyczna obudowa Silnik: Detroit Diesel moc od 240 do 445 KM (177-327 kW) lub Cummins moc od 244 do 600 KM (179-441 kW) lub Caterpillar moc od 245 do 500 KM (180-368 kW) Zmiana biegów: mechanizm z dźwignią w podłodze / automat Allison (6 biegów), Fuller (od 5 do 15 biegów), lub Spicer (od 5 do 12 biegów) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe Hamulce: bębnowe z rozpieraczem hydraulicznym Ciężar całkowity: 7 do 9 ton Masa całkowita z naczepą: do 100 ton Rok produkcji: 1982 ![]() |
25![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: 359 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Cummins NH 220 moc 220 KM (162 kW) Skrzynia biegów: manualno / automatyczna Allison (6 biegów), Fuller (od 5 do 15 biegów) albo Spicer (od 5 do 12 biegów) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 75 ton Rok produkcji: 1972 ![]() |
26![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: 377 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpillar C-10 moc 350 KM (257 kW) Skrzynia biegów: manualna Fuller RT 13710 B (10 biegów) Resorowanie: resory piórowe z amortyzatorami hydraulicznymi, z tyłu na życzenie resorowanie pneumatyczne Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki wzmocnione Hamulce: bębnowe Eaton, ABS Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: brak danych Rok produkcji: 1986 ![]() |
27![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: 377 A/E Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpillar C-10 moc 350 KM (257 kW) Skrzynia biegów: manualna Fuller RT 13710 B (10 biegów) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe Hamulce: bębnowe Eaton, ABS Rockwell-Wabco Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 70 ton Rok produkcji: 1990 ![]() |
28![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: 357 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpillar C-10 moc 350 KM (257 kW), Cummins lub Detroit-Diesel moc 550 KM (405 kW) Skrzynia biegów: manualna Fuller RT 13710 B (10 biegów) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, podłużnice z fragmentami wzmacnianych profili stalowych, poprzeczki stalowe ( na życzenie aluminiowe) Hamulce: bębnowe Eaton, ABS Rockwell-Wabco Ciężar całkowity: do 32 ton Rok produkcji: 1984 ![]() |
29![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: 378 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpillar C-10 moc 350 KM (257 kW) Skrzynia biegów: manualna Fuller RT 13710 B (10 biegów) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe Hamulce: bębnowe Eaton, ABS Rockwell-Wabco Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 60 ton Rok produkcji: 1985 ![]() |
30![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: 359 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpillar lub Cummins moc od 350 do 600 KM (257-441 kW) Skrzynia biegów: manualna Spicer (12 biegów z blokadą dwóch osi) Resorowanie: resory piórowe, lub na życzenie resorowanie pneumatyczne Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe, wzmocnienia dla dźwigu Hamulce: bębnowe Eaton Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 65 ton Rok produkcji: 1990 ![]() |
31![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: 334 DT Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: moc 150 KM Zużycie paliwa: 50 ltr./100 km Zasięg: 1000 km Średnia prędkość: 35 km/h Udźwig całkowity: do 30 ton Rok produkcji: 1939
Model: 379 |
32![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: 351 Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Detroit-Diesel moc 240 do 445 KM (177-327 kW) Cummins moc od 244 do 600 KM (179-441 kW) lub Caterpillar moc od 245 do 500 KM (180-368 kW) Skrzynia biegów: manualna / automatyczna Allison (6 biegów), Fuller (od 5 do 15 biegów) albo Spicer (od 5 do 12 biegów) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe Hamulce: bębnowe Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 77 ton Rok produkcji: 1954 ![]() |
33![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA
|
DANE
TECHNICZNE Producent: Renault V. I., La Part-Dieu (69), Francja Model: Magnum Konfiguracja: 4x2, ciągnik z silnikiem pod kabiną Silnik: Renault MIDR 06.24.65 B/42 6 cylindrowy, rzędowy z turbosprężarką Skrzynia biegów: Renault B 18 Range R (18 biegów) Resorowanie: z przodu resory paraboliczne, z tyłu resorowanie pneumatyczne Rama: kratownica stalowa Hamulce: z przodu tarczowe Renault, z tyłu bębnowe Ciężar całkowity: do 18 ton Udźwig całkowity: do 44 ton Rok produkcji: 1997 ![]() |
34![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Producent: głównie z USA Model: Konfiguracja: 6x4, 8x6, pociąg drogowy - do 3 przyczep Silnik: brak danych moc do 550 KM Skrzynia biegów: brak danych Resorowanie: brak danych Rama: brak danych Hamulce: brak danych Ciężar całkowity: powyżej 15 ton ( w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 250 ton Rok produkcji: 1978 ![]() |
35![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Nazwa: Defiance Model wyjściowy: Freightliner Konstruktor: Tyrone Malone Silnik: Allison V12 moc 3000 KM (2207 kW) Prędkość maksymalna: 270 km/h Rok produkcji: 1990
|
36![]() |
|
INFORMACJA
PODSTAWOWA |
DANE
TECHNICZNE Nazwa: Endeavor III Model wyjściowy: Navistar International 8300 Konstruktor: Mike McCombs Silnik: Detroit Diesel Allison V12 moc 2500 KM (1839 kW) Prędkość maksymalna: 361 km/h Rok produkcji: 1991
|
Materiały udostępnione przez
Romana Zygowskiego z klasy 5at, pochodzą z materiałów dostępnych na rynku w
formie wysyłkowej. Jeśli naruszyłem czyjeś prawo autorskie, to z góry
przepraszam, nie mam w tym żadnego osobistego interesu. |
Opracowanie
materiału mgr inż. Ireneusz Kulczyk |