Po przejęciu Daewoo przez GM firma wprowadza do
produkcji już drugi nowy model - Lacetti
Nowy koreański kompakt na rynek Europy Zachodniej trafi już
na początku przyszłego roku. Konstrukcja samochodu opiera się na płycie
podłogowej o oznaczeniu J200, na której wcześniej zbudowano nową Nubirę.
Pięciodrzwiowe nadwozie Daewoo Lacetti, podobnie jak Matiza i Kalosa, zostało
opracowane przez włoskie studio stylistyczne Giorgetto Giugiaro. Zgodnie z
najnowszymi trendami przednie re flektory mają gładkie szkła, na środku
chromowanego grilla umieszczono logo firmy. Tył auta przypomina trochę Lanosa.
Samochód mierzy 4,3 m długości, 1,7 m szerokości i 1,4 m wysokości. Wynoszący
260 cm rozstaw osi sprawia, że we wnętrzu jest przestronnie, a pasażerowie z
tyłu nie 'będą musieli podkurczać nóg. Bagażnik w normalnym położeniu tylnej
kanapy ma 275 litrów, po jej złożeniu wielkość ta rozrasta się do 1045 litrów.
Samochód będzie oferowa ny z trzema benzynowymi jednostkami napędowymi:
najsłabszy silnik ma pojemność 1,4 litra i moc 92 KM, co pozwoli na rozpędzenie
się do “setki" w 11,6 s. Jednostka1.6 rozwija moc 109 KM i w sprincie do 100
km/h jest o prawie sekundę lepsza od silnika podstawowego. Najmocniejszą
propozycją będzie Lacetti wyposażone w silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 122
KM z przyspieszeniem od O do 100 km/h w 9,5 s.
Pojazd standardowo jest wyposażany m.in. w ABS i 4 poduszki powietrzne.
Produkcja nowego Daewoo odbywa się w koreańskich zakładach Gunsan. Inną nowością
Daewoo będzie Kalos Blue - samochód przeznaczony dla młodszej klienteli. Pod
maską znajduje się 92-konny silnik 1.4. Oprócz efektownych spoilerów samochód ma
o 25 mm obniżone zawieszenie, 15-calowe aluminiowe felgi i sportowy układ
wydechowy.