gora

Przegląd prasy

 

Nowości ze świata
Następca Lanosa
będzie nazywał się Lacetti

Auto Świat- nr 36 (434) - 3 września 2003

Po przejęciu Daewoo przez GM firma wprowadza do produkcji już drugi nowy model - Lacetti

Nowy koreański kompakt na rynek Europy Zachodniej trafi już na początku przyszłego roku. Konstrukcja samochodu opiera się na płycie podłogowej o oznaczeniu J200, na której wcześniej zbudowano nową Nubirę.
Pięciodrzwiowe nadwozie Daewoo Lacetti, podobnie jak Matiza i Kalosa, zostało opracowane przez włoskie studio stylistyczne Giorgetto Giugiaro. Zgodnie z najnowszymi trendami przednie re flektory mają gładkie szkła, na środku chromowanego grilla umieszczono logo firmy. Tył auta przypomina trochę Lanosa.
Samochód mierzy 4,3 m długości, 1,7 m szerokości i 1,4 m wysokości. Wynoszący 260 cm rozstaw osi sprawia, że we wnętrzu jest przestronnie, a pasażerowie z tyłu nie 'będą musieli podkurczać nóg. Bagażnik w normalnym położeniu tylnej kanapy ma 275 litrów, po jej złożeniu wielkość ta rozrasta się do 1045 litrów. Samochód będzie oferowa ny z trzema benzynowymi jednostkami napędowymi: najsłabszy silnik ma pojemność 1,4 litra i moc 92 KM, co pozwoli na rozpędzenie się do “setki" w 11,6 s. Jednostka1.6 rozwija moc 109 KM i w sprincie do 100 km/h jest o prawie sekundę lepsza od silnika podstawowego. Najmocniejszą propozycją będzie Lacetti wyposażone w silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 122 KM z przyspieszeniem od O do 100 km/h w 9,5 s.
Pojazd standardowo jest wyposażany m.in. w ABS i 4 poduszki powietrzne. Produkcja nowego Daewoo odbywa się w koreańskich zakładach Gunsan. Inną nowością Daewoo będzie Kalos Blue - samochód przeznaczony dla młodszej klienteli. Pod maską znajduje się 92-konny silnik 1.4. Oprócz efektownych spoilerów samochód ma o 25 mm obniżone zawieszenie, 15-calowe aluminiowe felgi i sportowy układ wydechowy.