gora

Przegląd prasy

 

Bydgoszcz
Estakada po wiadukcie
Co się poprawi w drodze do Fordonu

Gazeta Wyborcza - sobota/niedziela 21/22 lutego 2004 - wkładka Bydgoszcz

Dobra i zła wiadomość dla kierowców z Fordonu. Powstanie estakada przy stacji Bydgoszcz Wschód. Jej budowa ruszy jednak najwcześniej za cztery lata

Stworzenie dobrej trasy z Fordonu do centrum nie będzie wymagało budowania nowej, długiej arterii, a tylko spięcia dwóch istniejących: ul. Lewińskiego z Kamienną. Ta pierwsza łączy się z ul. Akademicką, biegnącą przez Przylesie, Bohaterów i Bajkę. Mieszkańcy tych osiedli właśnie Akademicką dojeżdżają do ulic prowadzących do Fordońskiej. Teoretycznie mogliby jechać prosto do obrzeży Fordonu, a dalej Lewińskiego przez las kierować się na Śródmieście.

Ale amatorów tej trasy brakuje, bo szeroka i niezniszczona Lewińskiego prowadzi do ul. Inwalidów, która - choć równoległa do Kamiennej - nie może porównywać się z nią pod względem komfortu jazdy. Jest węższa i nie prowadzi bezpośrednio do centrum. Żeby się skierować w jego stronę, trzeba pokonać przejazd kolejowy przed stacją Bydgoszcz Bielawy. Rozwiązaniem ma być budowa Węzła Wschodniego. - Będzie to estakada nad torami kolejowymi przy stacji Bydgoszcz Wschód, która połączy ul. Lewińskiego z Kamienną - tłumaczy rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej Bogumił Grenz. - Z obrzeży Fordonu łatwo będzie można wjechać w ul. Kamienną, którą dojeżdża się aż do Gdańskiej - dodaje.

Na tę trasę przyjdzie nam jednak poczekać. Radni wprawdzie wpisali jej realizację do planu priorytetowych zadań miasta na najbliższe lata, ale już wiadomo, że prace przy węźle zaczną się dopiero w 2008 roku.

Plan sytuacyjny przyszłej inwestycji

Wcześniej, bo już za rok, ruszy modernizacja wiaduktu Warszawskiego w ciągu ul. Fordońskiej. Budowle, które codziennie pokonuje dziesiątki tysięcy aut, mają już 30 lat. Będą remontowane etapami, by nie zatamować ruchu na linii Centrum-Fordon. Czeka je poważny remont: jezdnie i chodniki będą rozebrane. Na szkielecie konstrukcji położone zostaną nowe warstwy betonu i nawierzchnie bitumiczne. Fachowcy wzmocnią podpory, przez co poprawi się nośność wiaduktu.