Opony
Dla kogo opony
zimowe?
Miesięcznik Ogólnopolski CIĘŻARÓWKI - 11/2009
Większość użytkowników samochodów osobowych,
poruszających się w okresie jesienno-zimowym po naszych drogach, nie ma już
raczej wątpliwości, że chcąc bezpiecznie podróżować należy wyposażyć swój
samochód w opony zimowe. Teraz takie ogumienie jest dostępne również do
ciężarówek.
Trend zakładania opon zimowych rozpoczął się w naszym kraju w latach 90. Wówczas
to rozwiązanie było stosowane wyłącznie w samochodach osobowych i to wśród
wąskiej grupy użytkowników. Opona zimowa była produktem drogim i trudno
dostępnym, wręcz ekskluzywnym. Z biegiem czasu jej popularność bardzo szybko
rosła i dziś stała się standardowym wyposażeniem zimowym nie tylko aut
osobowych, ale i większości dostawczych. Wiodący producenci opon do samochodów
ciężarowych z roku na rok poszerzają również swoją ofertę o opony zimowe do tych
najcięższych pojazdów. Nie zawsze przecież trzeba zakładać łańcuch na koła, żeby
poradzić sobie ze wzniesieniem, gorzej odśnieżonym odcinkiem drogi, czy jezdnią
pokrytą szadzią. W takich warunkach znakomicie radzi sobie opona wykonana ze
specjalnie przygotowanej mieszanki gumowej, wyposażona w odpowiedni protektor.
Bieżniki na śnieg i lód
Jednym z prekursorów stosowania opon zimowych w ciężarówkach była i nadal jest
spółka COLMEC z Rudna. - Bazując na doświadczeniach przewoźników skandynawskich,
którzy z ekstremalnymi warunkami zimowymi zmuszeni są mierzyć się przez blisko
sześć miesięcy w roku, zaoferowaliśmy naszym klientom możliwość wyposażenia
pojazdów w opony zimowe wyposażone w specjalnie przygotowane bieżniki - mówi
Jaromir Stanisławski, dyrektor marketingu spółki COLMEC. - Klienci naszej firmy
wykonujący usługi transportowe w tamtych kierunkach już dawno docenili walory
takiego rozwiązania. Specjalnie dla nich oferujemy bieżnik oznaczony symbolem
BWE przeznaczony do eksploatacji w regionach o bardzo niskich temperaturach i
zaśnieżonych drogach.
Warunki eksploatacyjne w naszej części Europy, a szczególnie w części zachódniej
czy południowej nie są tak surowe jak w wysuniętej na północ, dalekiej
Skandynawii. Dla przewoźników obsługujących te kierunki firma COLMEC oferuje
bieżniki o nieco zmodyfikowanej mieszance gumowej i innych wzorach: BWM -
przeznaczony szczególnie dla autokarów oraz BSG do wszystkich rodzajów
transportu. Oferowane bieżniki poza specjalną mieszanką gumową mają
charakterystyczne rzeźby zapewniające doskonałą przyczepność oraz
samooczyszczanie się bieżnika w czasie jazdy po zaśnieżonej nawierzchni. COLMEC
oferuje użytkownikom swoich opon możliwość wyposażenia samochodów w opony zimowe
przy wykorzystaniu technologii regeneracji BOSS już za ok. 1/3 wartości opony
nowej.

Koreańskie zimówki
Dla przewoźników preferujących wyłącznie nowe opony na sezon zimowy 2009/2010
firma z Rudna, która jest polskim importerem i przedstawicielem koreańskiego
KUMHO, proponuje specjalne opony na osie napędowe - KUMHO KWD 01, a na osie
kierowane KWS01. Są one wykonane ze specjalnych mieszanek gumowych, które
zapewniają znakomitą trakcję oraz maksymalny poziom bezpieczeństwa jazdy w
warunkach zimowych. Dla kogo więc są opony zimowe? - Naszym zdaniem dla
wszystkich, którzy chcą bezpiecznie podróżować i umożliwić bezpieczną podróż
innym, bez względu na zasobność portfela - dodaje J. Stanisławski.

|