gora | ||
Bezpieczeństwo |
||
|
Artykuł publikujemy za zgodą autora |
Autostradowa inwestycja
Na obwodnicy w podbydgoskim Stryszku od kilku miesięcy powstaje węzeł autostradowy. Będzie on najwyższej klasy, bo całkowicie bezkolizyjny.
Na ukończeniu już jest węzeł drogowy “Lotnisko” przy wyjeździe z Bydgoszczy. Remontowana do parametrów drogi expressowej jest wschodnia jezdnia krajowej piątki na odcinku Bydgoszcz – Stryszek. W Stryszku do połowy grudnia zakończyć się mają najbardziej czasochłonne roboty ziemne. Wymaga to bowiem nawiezienia setek ton piasku o określonych parametrach zagęszczenia. Z niego utworzone zostaną nasypy pod dwie drogi główne, osiem łącznic oraz cztery wiadukty. Zamiast obecnego skrzyżowania z sygnalizacją na czas montażu wiaduktów wybudowane zostanie tymczasowe rondko.
Pełne zabezpieczenie Drogowa inwestycja od węzła “Lotnisko” z
dwujezdniowym odcinkiem drogi do Stryszka i węzłem w Stryszku
praktycznie są na ukończeniu. Na wiosnę przyszłego roku rozpocznie się
drugi etap budowy dwujezdniowego odcinka obwodnicy i węzeła
autostradowego w Białych Błotach. Całość kosztować będzie około 240 mln.
zł z rządowej kasy. Pełna koniczyna Zaprojektowany w Stryszku najwyższej klasy
“A” węzeł autostradowy jest typem pełnej koniczyny. Charakteryzuje się
on tym, że oprócz całkowicie bezkolizyjnego sposobu jazdy podczas
skręcania, na tym węźle można również zawrócić. Jedyną trudnością jest
moment zjazdu z drogi głównej na łącznicę lub wyjazd z łącznicy na drogę
główną. To jednak nie wymaga dużych umiejętności u kierowcy a wykonania
zwykłej zmiany pasa ruchu i wplecienia się w jadący w tym samym kierunku
potok pojazdów. |
Mirosław Tomacki e-mail: mirosław.tomacki@wp.pl "Express Bydgoski” czwartek, 7 września 2006 |