gora | ||
Bezpieczeństwo |
||
|
Artykuł publikujemy za zgodą autora |
Prezydencki priorytet z NATO-wską siedzibą
Przebudowa skrzyżowania, czy montaż sygnalizacji trwa najczęściej półtora roku procedur z robotami drogowymi. Tym razem w pół roku projekt, przetarg i oddanie inwestycji do ruchu, bo pieczę trzyma ratusz.
– Inwestycja finansowana jest z budżetu i kosztuje miasto 4 mln zł. – mówi rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy Bogumił Grenz. - Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na realizację projektu. Na czas prowadzonych robót drogowych będą tylko ograniczenia w ruchu, bowiem nie przewidujemy zamknięcia którejkolwiek z ulic. Zakończenie przebudowy skrzyżowania ul. Szubińskiej z ul. Piękną i Nowopiękną ma nastąpić pod koniec maja tego roku.
Wyspy, wysepki, kanały, kanaliki Express dotarł do opracowanego projektu skrzyżowania.
Wynika z niego, że skręty w lewo z ul. Szubińskiej odbywać się będą przy
kierunkowym sygnalizatorze, a więc w bezkolizyjnej fazie ruchu. Niestety
uwagę zwraca, aż pięć wysepek kanalizujących ruch pojazdów, w tym trzy
wyspy trójkątne. Jeżeli, jeszcze doliczy się wyspy – pasy dzielące
jezdnie, to projekt bardziej przypomina labirynt niż skrzyżowanie. Po co
projektuje się tak skanalizowane skrzyżowanie, jeżeli ma być zamontowana
sygnalizacja świetlna? Nie dość, że przepustowość skrzyżowania ogranicza
działanie świateł, to projektant dodatkowo optycznie zwęził jezdnie, w
miejscach, gdzie kierowcy wykonują skręty! Nam, nowe skrzyżowanie bardzo
kojarzy się z labiryntem sztuki projektowej przy ul. Rycerskiej i
Zygmunta Augusta, który wielokrotnie opisywaliśmy wskazując na
popełnione tam błędy. |
Mirosław Tomacki e-mail: m.tomacki@express.bydgoski.pl "Auto moto” czwartek, 17 stycznia 2008 |