gora

Bezpieczeństwo

 

Wyścigi równoległe na 402,5 m

Pierwsze legalne w Polsce zawody w sprincie samochodowym na odległość 1/4 mili, czyli 402,5 m zostały zorganizowane przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego i PZMot w Modlinie jako IV runda Mistrzostw Polski w wyścigach równoległych 28 sierpnia 2004 roku.

Przynależność do poszczególnych klas zależy głównie od rodzaju napędu oraz od tego czy silnik jest wolnossący czy wyposażony w doładowanie (za które uznaje się: turbosprężarki, kompresory i wtrysk podtlenku azotu). W odróżnieniu od innych dyscyplin sportów motorowych pojemność skokowa silnika oraz rodzaje dokonanych przeróbek mają tu mniejsze znaczenie (szczegóły można znaleźć na stronach internetowych Stowarzyszenia Sprintu Samochodowego).

Zawodnicy, aby wejść do ćwierćfinału musieli uzyskać jak najlepszy czas, następnie zawody przeprowadzano metodą pucharową i do kolejnego etapu przechodził zawodnik, który jako pierwszy przekroczył linię mety. Przy pomiarze czasu uwzględniano czas reakcji (start na zielone światło, a nie na fotokomórkę). Wielu zawodników przekonało się, że wyścigi na 1/4 mili nie są takie łatwe. Co niektórzy popełniali błędy w postaci spalenia sprzęgła, czy na przykład mieli kłopoty z wbiciem wyższego biegu. Zapewniało to prawdziwe sportowe emocje.

Poniżej zamieszczone są czasy przejazdów podczas IV rundy MP,  oraz kilka aut, które biorą udział w tych niezwykłych wyścigach:

Podajemy czasy w sekundach (ET + RT) uzyskane przez zawodników:

w finale / najlepszy czas uzyskany na zawodach

KLASA MINI

1. Citroen AX 16.171 / 15.699
2. Rover 214 19.059 / 16.289
3. Opel Corsa -------- / 16.436

KLASA MINI PLUS

1. Fiat Siena 15.912 / 14.58
2. Fiat Uno --------- / 13.86
3. Honda Civic Coupe ---------/ 14.748

KLASA PROFI

1. Opel Astra 13.757 / 13.184
2. Honda Integra R 13.776 / 13.776
3. Honda CRX --------- / 13.813

KLASA PROFI PLUS

1. Porsche 964 13.375 / 13.375
2. BMW M3 13.742 / 13.71
3. Honda NSX --------- / 13.813

KLASA TURBO

1. Opel Corsa Geko 13.188 / 12.873
2. Honda Civic 13.432 / 13.126
3. Honda Civic R --------- / 13.209

KLASA TURBO PLUS

1. Mitsubishi Eclipse 12.306 / 12.306
2. Subaru Impreza 14.123 / 13.372
3. Audi A4 -------- / 12.849

KLASA MAXI

1. Toyota Supra 11.923 / 11.923
2. Porsche 911 GT2 FS / 11.713
3. Chevrolet Corvette -------- / 12.246

KLASA OUTLAW

1. Audi S4 VTG Killer 11.943 / 11.800
2. Porsche 911 GT2 11.972 / 11.972
3. Lancia Delta -------- / 11.669

KLASA DIESEL

1. VW Lupo CompSport 14.278 / 14.227
2. Seat ibiza 14.647 / 14.454
3. Mercedes C30 CDI AMG -------- / 14.504

 

Opracowanie materiału
Michał Kubiak - klasa 2at (2004/5) (zmarł śmiercią tragiczną w sierpniu 2008 roku)

początek strony