gora | ||
Bezpieczeństwo |
||
|
Wyścigi równoległe na 402,5 m
Pierwsze legalne w Polsce zawody w sprincie samochodowym na odległość 1/4 mili, czyli 402,5 m zostały zorganizowane przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego i PZMot w Modlinie jako IV runda Mistrzostw Polski w wyścigach równoległych 28 sierpnia 2004 roku. Przynależność do poszczególnych klas zależy głównie od rodzaju napędu oraz od tego czy silnik jest wolnossący czy wyposażony w doładowanie (za które uznaje się: turbosprężarki, kompresory i wtrysk podtlenku azotu). W odróżnieniu od innych dyscyplin sportów motorowych pojemność skokowa silnika oraz rodzaje dokonanych przeróbek mają tu mniejsze znaczenie (szczegóły można znaleźć na stronach internetowych Stowarzyszenia Sprintu Samochodowego). Zawodnicy, aby wejść do ćwierćfinału musieli uzyskać jak najlepszy czas, następnie zawody przeprowadzano metodą pucharową i do kolejnego etapu przechodził zawodnik, który jako pierwszy przekroczył linię mety. Przy pomiarze czasu uwzględniano czas reakcji (start na zielone światło, a nie na fotokomórkę). Wielu zawodników przekonało się, że wyścigi na 1/4 mili nie są takie łatwe. Co niektórzy popełniali błędy w postaci spalenia sprzęgła, czy na przykład mieli kłopoty z wbiciem wyższego biegu. Zapewniało to prawdziwe sportowe emocje. Poniżej zamieszczone są czasy przejazdów podczas IV rundy MP, oraz kilka aut, które biorą udział w tych niezwykłych wyścigach: Podajemy czasy w sekundach (ET + RT) uzyskane przez zawodników: w finale / najlepszy czas uzyskany na zawodach
|
Opracowanie
materiału Michał Kubiak - klasa 2at (2004/5) (zmarł śmiercią tragiczną w sierpniu 2008 roku) |