gora | ||
Przegląd prasy |
||
Testy zderzeniowe Gazeta Wyborcza - czwartek 25 września 2003 - dodatek Auto Moto Jako pierwszy kompaktowy minivan w historii testów EuroNCAP najnowszy Renault Megane Scenic II otrzymał najwyższą notę pięciu gwiazdek za ochronę w razie zderzenia. Żadna firma tak dobrze nie spełnia oczekiwań EuroNCAP jak
Renault. Prawie każdy nowy samochód francuskiego koncernu otrzymuje po testach
tej organizacji najwyższą, pięciogwiazdkową notę. Laguna II była pierwszym
pojazdem, który w ogóle dostał od EuroNCAP to wyróżnienie; Megane II był
pierwszym autem kompaktowym, które na nie zarobiło, a Espace IV - pierwszym
minivanem. Zgodnie z oczekiwaniami pięć gwiazdek dostał też - jako pierwszy
kompaktowy minivan- najnowszy Scenic II. Siła otwarcia przednich poduszek powietrznych zależy od siły
zderzenia; otwarcie poduszek jest też dopasowane do wagi pasażerów i ich
postury. Poszczególne partie pasów bezpieczeństwa mają osobne napinacze. Według
EuroNCAP Renault włożyło też wiele wysiłku w zapewnienie osłony dla nóg kierowcy
i jego stóp. Wynik testu zderzenia bocznego pokazuje, że zadziałały dobrze
zamontowane w Scenic II boczne poduszki powietrzne, które chronią korpus ciała,
oraz chroniące głowy poduszki powietrzne w kształcie kurtyn. |