gora

Przegląd prasy

 

Testy zderzeniowe
Scenic - pięciogwiazdkowiec
Renault Megane Scenic II w teście Euro NCAP

Gazeta Wyborcza - czwartek 25 września 2003 - dodatek Auto Moto                                    

Jako pierwszy kompaktowy minivan w historii testów EuroNCAP najnowszy Renault Megane Scenic II otrzymał najwyższą notę pięciu gwiazdek za ochronę w razie zderzenia.

Żadna firma tak dobrze nie spełnia oczekiwań EuroNCAP jak Renault. Prawie każdy nowy samochód francuskiego koncernu otrzymuje po testach tej organizacji najwyższą, pięciogwiazdkową notę. Laguna II była pierwszym pojazdem, który w ogóle dostał od EuroNCAP to wyróżnienie; Megane II był pierwszym autem kompaktowym, które na nie zarobiło, a Espace IV - pierwszym minivanem. Zgodnie z oczekiwaniami pięć gwiazdek dostał też - jako pierwszy kompaktowy minivan- najnowszy Scenic II.
Test zderzenia czołowego: 94 proc. punktów możliwych do uzyskania;
test zderzenia bocznego: 100 proc.

Najwyższą ocenę pięciu gwiazdek Scenic II otrzymał po powtórnym teście. Po pierwszym teście zderzenia bocznego okazało się bowiem, że trzeba poprawić funkcjonowanie zamków w drzwiach, EuroNCAP zgodziło się powtórzyć test samochodu z udoskonalonymi zamkami. W sumie w teście auto Renault sprawiło się bardzo dobrze, zbierając wszystkie punkty w teście zderzenia bocznego i tracąc tylko jeden punkt w teście zderzenia czołowego.

Siła otwarcia przednich poduszek powietrznych zależy od siły zderzenia; otwarcie poduszek jest też dopasowane do wagi pasażerów i ich postury. Poszczególne partie pasów bezpieczeństwa mają osobne napinacze. Według EuroNCAP Renault włożyło też wiele wysiłku w zapewnienie osłony dla nóg kierowcy i jego stóp. Wynik testu zderzenia bocznego pokazuje, że zadziałały dobrze zamontowane w Scenic II boczne poduszki powietrzne, które chronią korpus ciała, oraz chroniące głowy poduszki powietrzne w kształcie kurtyn.
Zdaniem EuroNCAP konstruktorzy Renault powinni jednak przyłożyć się bardziej do zapewnienia lepszej ochrony pieszym, na których może najechać nowa wersja Scenic. Wynik testu zderzenia z pieszym jest według EuroNCAP “rozczarowujący jak na nowo zaprojektowany samochód".
Testowano Renault Scenic II l,5 Cdi, model roku 2003, wyposażony standardowo, w dwie przednie, napełniające się w dwóch fazach poduszki powietrzne oraz dwie boczne poduszki powietrzne i poduszki powietrzne w kształcie kurtyn, przednie pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami siły napięcia oraz zewnętrzne tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczami, a ponadto urządzenie przypominające kierowcy o konieczności zapięcia pasów.                   zobacz także>>>