Praca Dyplomowa, Daniel Dybowski "Auta z napędem na cztery koła" stonę najlepiej ogladać w rozdzielczości 800x600
        Strona Główna
        1. Wstęp
        2. Pojazdy z napędem na
        cztery kola
        3. Historia pojazdów z
        napędem na cztery koła
        4. Cel stosowania i korzyści
        płynące ze stosowania tego
        rozwiazania
        5. Różnice pomiędzy
        pojazdami z napędem
        wszystkivh kół a pojazdami z
        napędzaną tylko jedną osią
        6. Podział aut z napędem na
        cztery koła
        7. Zastosowanie napędu
         wszystkich kół pojazdach o
        różnym przeznaczeniu
        8. Opis poszczególnych
        konstrukcji
        8.1. Ręcznie dołączany napęd
         drugiej osi w autach
        osobowych
        8.2.Ręcznie włączany napęd
        wszystkoch kół w autach
         ciężarowych i terenowych
        8.3. Stały napęd wszystkich
         kół z zastosowaniem
        zblokowanego układu
        napędowego
        8.4. Stały napęd wszystkich
        kół z zastosowaniem
        klasycznego
        układu napędowego
        9. Opis układów napędowych
        9.1. Silnik z tyłu + napęd na
        cztery koła
        9.2. Syncro
        9.3. Quattro
        9.4. Silnik umieszczony
        centralnie
        10. Międzyosiowy
         mwchanizm róznicowy typu
        TORSEN
        11. Sprzęgło wiskotyczne
        12. Sprzeglo wiskotyczne
        typu Haldex
        13. Możliwe uszkodzenia i
        naprawa
        14. Literatura
9.3. Quattro.

Ta konstrukcja możliwa jest z kolei jedynie w autach, które używają silników umieszczonych w osi podłużnej pojazdu tj. posiadają klasyczny układ napędowy. Są to pojazdy o znacznych mocach i znacznej masie, wiec układ konstruowany jest według innych priorytetów. Mniejszą uwagę zwraca się na masę pojazdu, pojemność bagażnika, itp. Znaczne jest utrudnienie konstrukcyjne w budowie takich aut. Problemem okazać się może przeprowadzenie półosi napędowych przez skrzynie biegów.Wyraźnie zaznaczone i pokazane jest to na rysunku powyżej. Przeprowadzenie półosi napędowych przez sprężyny zawieszenia przedniego stanowią wyzwanie dla konstruktorów. Rozwiązanie w tej kwestii przyniosło wykrzywienie i skręcenie sprężyn śrubowych w autach firmy MERCEDES, co również można zauważyć na rysunku