Praca Dyplomowa, Daniel Dybowski "Auta z napędem na cztery koła" stonę najlepiej ogladać w rozdzielczości 800x600
        Strona Główna
        1. Wstęp
        2. Pojazdy z napędem na
        cztery kola
        3. Historia pojazdów z
        napędem na cztery koła
        4. Cel stosowania i korzyści
        płynące ze stosowania tego
        rozwiazania
        5. Różnice pomiędzy
        pojazdami z napędem
        wszystkivh kół a pojazdami z
        napędzaną tylko jedną osią
        6. Podział aut z napędem na
        cztery koła
        7. Zastosowanie napędu
         wszystkich kół pojazdach o
        różnym przeznaczeniu
        8. Opis poszczególnych
        konstrukcji
        8.1. Ręcznie dołączany napęd
         drugiej osi w autach
        osobowych
        8.2.Ręcznie włączany napęd
        wszystkoch kół w autach
         ciężarowych i terenowych
        8.3. Stały napęd wszystkich
         kół z zastosowaniem
        zblokowanego układu
        napędowego
        8.4. Stały napęd wszystkich
        kół z zastosowaniem
        klasycznego
        układu napędowego
        9. Opis układów napędowych
        9.1. Silnik z tyłu + napęd na
        cztery koła
        9.2. Syncro
        9.3. Quattro
        9.4. Silnik umieszczony
        centralnie
        10. Międzyosiowy
         mwchanizm róznicowy typu
        TORSEN
        11. Sprzęgło wiskotyczne
        12. Sprzeglo wiskotyczne
        typu Haldex
        13. Możliwe uszkodzenia i
        naprawa
        14. Literatura

13. Możliwe uszkodzenia i naprawa.


Każdy element w pojeździe może ulec uszkodzeniu. Może on jednak podlegać naprawie lub wymianie. W przypadku opisywanych mechanizmów takich jak TORSEN lub, HALDEX. Uszkodzenie tych elementów wynika z nieprawidłowego sposobu ich eksploatacji. Żywotność tych elementów jest wysoka, więc zależy w dużej mierze od ich eksploatacji. Zbyt ostra jazda może, ale nie musi doprowadzić do ich uszkodzenia. Te mechanizmy, w których znalazły się obwody elektroniczne są bardziej narażone na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne takie jak:

- Przetarcie przewodów;
- Poluzowanie styków;
- Wysunięcia kostek i miejsc mocowań;
- Przerwanie bezpieczników.